techniki szlachetne - guma arabska

DLA KOGO JEST TEN KURS?Dosłownie dla każdego. Nie musisz się znać na fotografii analogowej, cyfrowej czy na pracy w ciemni. Technika gumy arabskiej to coś tak innego i nie przypominającego typowego wywoływania zdjęć, że żadna wstępna wiedza nie jest Wam potrzebna. A czego można się spodziewać po tych warsztatach? Na pewno efekty zrobią na Was wrażenie, a czar towarzyszący powstawaniu zdjęcia jest w przypadku gumy znacznie większy niż w ciemni fotograficznej. Sami nałożycie emulsję, sami ustawicie lampy do naświetlania... |
![]() |
![]() |
DLACZEGO Z NAMI?
CENA KURSU ZAWIERA |
ZAPISY:
- aby się zapisać wypełnij formularz (kliknij ZAPISZ SIĘ w górnym rogu) i dokonaj wpłaty
- następnie w ciągu 4 dni dokonaj wpłaty - numer konta otrzymasz mailem po wypełnieniu formularza
- minimum do uruchomienia grupy to 6 osób
- w przypadku pytań prosimy o kontakt na kontakt@kursfoto.pl lub następujące telefony:
- Poznań i Wrocław: 790-777-001
- Katowice, Kraków, Łódź, Warszawa: 533-944-288
PO ZAPISIE:
- na 7-10 dni przed rozpoczęciem kursu otrzymasz od nas mailem informacje organizacyjne
- dzień przed spotkaniem przypomnimy adres studia i prześlemy mapkę z jego lokalizacją
- pamiętaj, by już na pierwsze zajęcia zabrać aparat, pustą kartę pamięci i naładowaną baterię
- faktury VAT wystawiamy do 7 dni od dokonania wpłaty, dane proszę przesyłać na adres abuczkowska@kursfoto.pl
CHCESZ KUPIĆ KURS NA PREZENT?
- chcesz dać kurs w prezencie?
- kliknij w umieszczony obok baner i przeczytaj warunki korzystania z vouchera
- następnie wypełnij zamieszczony tam formularz i dokonaj wpłaty na przesłane konto
- zwrotnie prześlemy Ci ozdobne zaproszenie zgodnie z danymi, które umieściłeś w formularzu
PROGRAM KURSU OBEJMUJE:
I. Część teoretyczna (około 1,5 godz.)
- Wstęp
- czym są szeroko rozumiane techniki szlachetne (wraz z przykładami)-guma-olej-bromolej-pigment
- krótka historia technik szlachetnych-kiedy powstały-po co powstały-jakie były tego powstania konsekwencje
- najważniejsi twórcy polscy i światowi (pokaz i omówienie prac)
- Podstawy techniki gumy (teoria):
- składniki - spis potrzebnych rzeczy, skąd je wziąć, jakie są różnice w używaniu różnej jakości półproduktów etc.
- proces:-przygotowanie stołu roboczego-wybór odpowiedniego zdjęcia
- to dość ważne, bo nie każdy kadr nadaje się na gumę
- obróbka cyfrowa zdjęcia i sposoby drukowania negatywów
- wybór i przygotowanie papieru
- tworzenie emulsji
- sposoby nakładania-naświetlanie
- wywoływanie
- typowe problemy przy procesie tworzenia gum
- kończenie pracy, czyli suszenie i oprawianie
- Średnio zaawansowane techniki gumowe - guma jednobarwna, wielowarstwowa
- czym się różni wielowarstwowa guma od pojedynczej
- jakich efektów możemy się spodziewać (przykłady)
- proces gum wielowarstwowych (poza tym co w poprzednim punkcie)
- przygotowywanie różnych emulsji, w zależności od jasności barwnika
- nakładanie dodatkowych warstw-metody dopasowywania negatywu
- wielokrotne wywoływanie (do każdej warstwy trzeba od nowa to robić)
- sposoby wielokrotnego suszenia
- typowe problemy przy procesie tworzenia gum wielowarstwowych
- Zaawansowane techniki gumowe - guma wielobarwna
- czym się różni wielowarstwowa guma od pojedynczej
- jakich efektów możemy się spodziewać (przykłady)
- proces:
- sposób przygotowania negatywów tonorozdzielczych
- przygotowywanie emulsji - w tym dobór odpowiednich barwników
- nakładanie dodatkowych warstw
- metody dopasowywania negatywu
- wielokrotne wywoływanie (do każdej warstwy trzeba od nowa to robić)
- sposoby wielokrotnego suszenia
- BHP - jak obchodzić się z używanymi chemikaliami! (dwuchromiany są toksyczne i rakotwórcze w kontakcie ze skórą)
II. Część praktyczna - pierwszy dzień
- Przygotowanie negatywów:
- przegląd przyniesionych zdjęć (o ile będziemy pracować na zdjęciach kursantów)
- obróbka cyfrowa (zwykle wystarczy kontrast podnieść)
- druk negatywów
- Przygotowanie papieru
- przeklejanie/opcjonalne - pokrycie papieru warstwą zgarbowanej żelatyny
- odpowiednie przyklejenie papieru do stołu
- Przygotowanie emulsji - dobór odpowiedniej proporcji elementów, w zależności od użytego barwnika i tonalności negatywu
- Nakładanie emulsji - na stołach
- Suszenie
- Naświetlanie
- jak używać kopioramki
- robienie próbek naświetlenia
- naświetlanie całości
- Wywoływanie
III. Praktyka - dzień drugi
- ocena wywołanych zdjęć
- Nakładanie drugiej warstwy
- Naświetlanie
- poniedziałek
- wtorek
- środa
- czwartek
- piątek
- sobota 10.30-13.30
- sobota 13.45-16.45
s - Start nowej edycji, pierwsze zajęcia grupy.
sp - spotkanie informacyjne
w - spotkanie z wykładowcą ASP dla wszystkich grup
p - sobotni plener wyjazdowy dla wszystkich grup
sp - spotkanie informacyjne
w - spotkanie z wykładowcą ASP dla wszystkich grup
p - sobotni plener wyjazdowy dla wszystkich grup
TEL. 790 777 001 lub 533 944 288