Kursy › Kursy Poznań ›
DLA KOGO JEST TEN KURS?
Dla każdego, kto chce nauczyć się samodzielnej pracy w ciemni oraz fotografii analogowej. Postaramy się pokazać Ci magię analogowych mechanizmów oraz jak wywoływać negatywy i zdjęcia, jakiej chemii należy używać i jakie to da efekty. Poznasz tajniki operowania ziarnem fotograficznym, tak, by stało się częścią zdjęcia i środkiem wyrazu artystycznego.
Nasza szkoła zapewnia wysokie wymagania dydaktyczne potwierdzone Certyfikatem TGLS oraz wpisem na listę placówek Edukacyjnych Ministra Edukacji Narodowej.

DLACZEGO Z NAMI?
- profesjonalny sprzęt - powiększalniki Opemus 6 i Durst
- każdy pracuje przy swoim powiększalniku - mamy 11 stanowisk!
- w cenie zapewniamy wszystkie materiały do pracy w ciemni - papiery, odczynniki
- 90% zajęć w formie ćwiczeń
- niewielka grupa - do 7 osób
- lokalizacja w centrum miasta
- na zakończenie kursu otrzymasz Dyplom i zaświadczenie MEN
- gorąca kawa i herbata :)
- wysoka jakość - posiadamy Certyfikat TGLS, szkolimy dla dużych (ORANGE, HP, PKO BP...) i wielu małych firm - właśnie ze względu na jakość kształcenia jesteśmy wybierani. Prowadziliśmy również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
CENA KURSU ZAWIERA





Ceny
ZAPISY:
- aby się zapisać wypełnij formularz (kliknij ZAPISZ SIĘ w górnym rogu) i dokonaj wpłaty
- następnie w ciągu 4 dni dokonaj wpłaty - numer konta otrzymasz mailem po wypełnieniu formularza
- minimum do uruchomienia grupy to 6 osób
- w przypadku pytań prosimy o kontakt na [email protected] lub następujące telefony:
- Poznań i Wrocław: 790-777-001
- Katowice, Kraków, Łódź, Warszawa, Gdańsk: 533-944-288
PO ZAPISIE:
- na 5-7 dni przed rozpoczęciem kursu otrzymasz od nas mailem informacje organizacyjne
- dzień przed spotkaniem przypomnimy adres studia i prześlemy mapkę z jego lokalizacją
- pamiętaj, by już na pierwsze zajęcia zabrać aparat, pustą kartę pamięci i naładowaną baterię
- dane do faktury należy dostarczyć drogą mailową na adres Biura Obsługi Klienta w ciągu 7 dni od dokonania płatności
CHCESZ KUPIĆ KURS NA PREZENT?
PROGRAM WARSZTATÓW W CIEMNI I FOTOGRAFII ANALOGOWEJ
zajęcia w 90% praktyczne!
TEMAT NR 1, 2 i 3
1. Wprowadzenie
- główne różnice między fotografią analogową a cyfrową
- omówienie rodzajów aparatów i ich właściwości (tzn. mały, średni i duży format)
- fotografia cz-b, na co zwracać uwagę, jak działają filtry barwne
- pomiar światła, badanie ekspozycji, przysłony, czasy, światłoczułość - nauka korzystania z analogowego światłomierza
2. Praktyka z aparatem w dłoni
- obsługa aparatów analogowych - nastawy, zalety
- wychodzimy w plener
- fotografowanie ruchu
- w ciemności
- portret
- kompozycja
- wykonanie zdjęć z zadanych tematów
3. Wreszcie ciemnia
- obróbka materiałów negatywowych w teorii:
- przebiegu procesu
- od czego zależy kontrast negatywu
- jak uratować źle naświetlony film
- ciemnia - zapoznanie się z wyposażeniem
- przygotowanie chemii do wywoływania filmów
- wywoływanie filmu z pleneru
- obsługa koreksu
- suszenie filmów
- podsumowanie informacji
TEMAT NR 4
1. Wywołanie filmów z pracy w domu
2. Wprowadzenie do pracy z powiększalnikiem
- omówienie techniki powiększania zdjęć
- rodzaje materiałów pozytywowych i ich właściwości
- krótka teoria przebiegu procesu wywoływania tychże materiałów
- omówienie rodzajów chemii pozytywowej oraz tego kiedy jaką stosujemy.
- sposoby sprawdzania przydatności używanego wywoływacza i utrwalacza
- parę słów o świetle ochronnym
3. Praktyka - wreszcie wywołujemy zdjęcia :)
- przygotowanie stanowisk pracy
- wywołanie pierwszego zdjęcia grupowo, pod okiem instruktora
- ponadto w trakcie: długości czasów naświetlania, suszenie odbitek, w jaki sposób archiwizować negatywy, wybieranie najlepszych zdjęć
- każdy uczestnik wykona do 10 odbitek małego formatu 9x13 oraz na koniec wybierze najciekawsze ujęcie i wykona je w większym formacie 13x18.
TEMAT NR 5
1. Ciąg dalszy pracy nad negatywem
- rozwinięcie tematu kontrolowania kontrastu na filmie
- operowanie wielkością ziarna
- wywoływanie forsowne, czyli co zrobić kiedy mamy film o zbyt niskim ISO
- negatywy zbyt ciemne i zbyt jasne - naprawianie błędów
- wywołanie filmów w wywoływaczach o różnych stężeniach i temperaturze
- tricki na najlepsze wywoływanie - tzw. akutacyjne, które gwarantuje najlepszą rozdzielczość tonalną (najwięcej tonów między czernią i bielą
- co się dzieje z filmem, gdy wywołamy go w różnych czasach, 5-8 minut, 25-30 minut oraz 1h
- negatyw - relikwia fotograficzna
TEMAT NR 6
1. Praca pod powiększalnikiem.
- chemia tzw. pozytywowa - do wywoływania papieru
- gradacja papieru fotograficznego - miękki, normalny, twardy
- papier multigradacyjny
- cały czas wywoływanie zdjęć
TEMAT NR 7
1. Fotografia analogowa
- portret w czerni i bieli
- high-key i low-key czyli niezwykłe efekty fotografii czarno-białej
- światło i cień w portrecie
2. Praca w ciemni
- ćwiczenia z akutacyjnego wywoływania filmów
- podejmiemy próbę wywołania nieco większej odbitki - format 18x24
- czas do szaleństw w ciemni
TEMAT NR 8
1. Fotografia analogowa - pejzaż w czerni i bieli
- światło w pejzażu dniem i nocą
- materiały kolorowe i czarno-białe
- czasy, nastawy
- między eksperymentem a wiedzą - współczesne sposoby na pejzaż analogowy
- znaczenie koloru w fotografii czarno-białej
- ćwiczenia fotograficzne, klasyczne tematy pejzażu, artyzm w plenerze miejskim
2. Praca w ciemni
- wywołanie efektów pracy
- analiza wyników pod kątem niebezpieczeństw i błędów naświetleń długich czasów
- wykonamy odbitki w większych formatach
- nauczymy się robić pod powiększalnikiem ramki dla naszych zdjęć
- miejscowe przyciemnianie i rozjaśnianie zdjęcia
- poniedziałek
- wtorek
- środa
- czwartek
- piątek
- sobota 10.30-13.30
- sobota 13.45-16.45
- niedziela
sp - spotkanie informacyjne
w - spotkanie z wykładowcą ASP dla wszystkich grup
p - sobotni plener wyjazdowy dla wszystkich grup
| Kwiecień 2024 | |||||||
| Pn | Wt | Sr | Cz | Pi | So I | So II | Nd |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | ||||||








