Kursy

grafika komputerowa

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

Grafika komputerowa jest skierowana do każdego, kto chce swobodnie tworzyć projekty w najpopularniejszych programach graficznych używanych na rynku. Obecna rzeczywistość wymaga od nas takich umiejętności nieomal codziennie. Budowanie przekazu za pomocą grafiki bez względu na to czy jest to plakat, strona internetowa, aplikacja do tabletu czy też ulotka, wyrasta do jednej z ważniejszych umiejętności obecnych czasów. Grafika jest wszechobecna, atakuje nas na każdym kroku, opanowanie umiejętności tworzenia grafiki komputerowej staje się nieodzowne na rynku pracy.


Jeżeli chcecie podnieść swoja atrakcyjność na rynku pracy, to musicie się jej nauczyć! My możemy Wam w tym pomóc, na bazie przeprowadzanych szkoleń grupowych oraz indywidualnych opracowaliśmy bowiem specjalny program, który nastawiony jest na profesjonalne opanowanie narzędzi Adobe InDesign wykorzystywanych do składu dokumentów drukowanych.

Aby uczestniczyć w tym kursie nie musicie znać tego programu, jedynym warunkiem jest dla nas sprawna znajomość obsługi komputera. Krok po kroku pokażemy jak za pomocą komputera i myszki można przenieść swoje pomysły do świata realnego.


















CENA KURSU ZAWIERA








DLACZEGO Z NAMI?

  • 100 proc. zajęć to praca przy komputerach
  • tylko 8 osób w grupie
  • po każdym spotkaniu otrzymasz dostęp do filmu z przeprowadzonych właśnie zajęć, jest to doskonały materiał do powtórki
  • na zakończenie otrzymasz Dyplom i zaświadczenie Ministra Edukacji Narodowej


JAK UCZYMY?

  • wszystkie 4 moduły to 80 godz. zegarowych zajęć
  • jeśli znasz jeden z tych programów, możesz z niego zrezygnować, płacisz wówczas za 3 trzy moduły
  • możesz wybrać tryb nauki: w środku tygodnia (dwa razy w tygodniu) lub zaocznie
  • na zakończenie każdego z modułów będzie do wykonania projekt od A do Z


MODUŁY DO WYBORU


Opisany w trzeciej zakładce strony program studium realizowany będzie w następujących blokach tematycznych:


MODUŁ 1
MODUŁ 2
MODUŁ 3
MODUŁ 4
ADOBE INDESIGN i DTP
20 godz.
ADOBE ILLUSTRATOR i DTP
24 godz.
ADOBE FLASH
16 godz.
ADOBE PHOTOSHOP
20 godz.


Ceny

ZAPISY:

  • aby się zapisać wypełnij formularz (kliknij ZAPISZ SIĘ w górnym rogu) i dokonaj wpłaty
  • następnie w ciągu 4 dni dokonaj wpłaty - numer konta otrzymasz mailem po wypełnieniu formularza
  • minimum do uruchomienia grupy to 6 osób
  • w przypadku pytań prosimy o kontakt na kontakt@kursfoto.pl lub następujące telefony:
    • Poznań i Wrocław: 790-777-001
    • Katowice, Kraków, Łódź, Warszawa, Gdańsk: 533-944-288

PO ZAPISIE:

  • na 5-7 dni przed rozpoczęciem kursu otrzymasz od nas mailem informacje organizacyjne
  • dzień przed spotkaniem przypomnimy adres studia i prześlemy mapkę z jego lokalizacją
  • pamiętaj, by już na pierwsze zajęcia zabrać aparat, pustą kartę pamięci i naładowaną baterię
  • dane do faktury należy dostarczyć drogą mailową na adres Biura Obsługi Klienta w ciągu 7 dni od dokonania płatności

CHCESZ KUPIĆ KURS NA PREZENT?

  • chcesz dać kurs w prezencie?
  • kliknij w umieszczony obok baner i przeczytaj warunki korzystania z vouchera
  • następnie wypełnij zamieszczony tam formularz i dokonaj wpłaty na przesłane konto
  • zwrotnie prześlemy Ci ozdobne zaproszenie zgodnie z danymi, które umieściłeś w formularzu

PROGRAM KURSU OBEJMUJE:


MODUŁ I - ADOBE INDESIGN


Wstęp

  1. prezentacja poszczególnych części składowych programu
  2. interfejs - organizacja przestrzeni roboczej (workspace) i najefektywniejszy układ paneli pomocniczych
  3. interfejs - omówienie poszczególnych paneli oraz narzędzi pracy (ramki) według wagi i celu użycia


Tworzenie nowego projektu

  1. ustawianie parametrów nowego projektu pod względem jego zastosowania (obraz cyfrowy lub druk; pojedynczy dokument, książka czy biblioteka)
  2. strony wzorcowe i ich zastosowanie
  3. sekcje i układ stron


Przestrzeń robocza

  1. organizacja palet i widoków
  2. poruszanie się po dokumencie
  3. warstwy
  4. linie pomocnicze - dokładność projektowania stron (prowadnice, siatka, linie, kolumny i łamy)


Import tekstu i praca z tekstem

  1. ręczne i automatyczne wlewanie tekstu
  2. tworzenie ramek tekstu (zmiana rozmiaru, obracanie, łączenie i przerywanie łączy, przenoszenie tekstu pomiędzy ramkami)
  3. właściwości ramek (marginesy, kolory czcionek)
  4. wyrównywanie tekstu
  5. czcionki i znaki specjalne
  6. kerning i światło oraz efekty
  7. akapity i wcięcia, wyrównywanie akapitów
  8. układacz akapitowy i jednowierszowy
  9. inicjały
  10. oblewanie grafiki tekstem


Style, czyli automatyzacja powstawania dokumentów

  1. akapitowe
  2. znakowe
  3. wczytywanie stylów


Długie dokumenty

  1. budowanie dokumentu wielostronicowego – Strony Wzorcowe, Sekcje, metody przypisywania wzorca, dodawanie/odejmowanie stron, paginacja
    • projekt książki
    • numeracja stron
    • spis treści
    • odsyłacze
  2. tworzenie Bibliotek
  3. przygotowywanie makiet
  4. stworzenie ulotki reklamowej


Grafika oraz zarządzanie grafiką wśród tekstu

  1. ramki graficzne
  2. ustawianie zawartości ramki
  3. rozmiar ramki, a rozmiar wypełnienia; położenie ramki, a położenie wypełnienia oblewanie tekstem


Obiekty wektorowe

  1. nadawanie koloru wypełnienia i obrysu
  2. dodawanie nowych kolorów do palety
  3. cienie
  4. gradient, tinta i przeźroczystość
  5. tryby mieszania, wtapianie


Zarządzanie kolorem oraz drukowanie

  1. profile ICC
  2. określenie wymagań
  3. tworzenie PDF
  4. wydruk próbny


Wykonanie projektu

  1. samodzielne wykonanie projektu z uwzględnieniem zdobytych tego dnia informacji


Przygotowanie do druku

  1. Tworzenie PDF-ów


Przygotowanie projektu od A do Z

  1. zaczynamy od materiałów źródłowych
  2. przechodzimy przez poszczególne etapy przygotowania projekt
  3. ukończymy na projekcie gotowym do druku
  4. sprawdzanie poprawności drukowanie



MODUŁ II - ADOBE ILLUSTRATOR


Preferencje pracy z programem i podstawowe ustawienia koloru

  1. optymalne ustawienia preferencji programu
  2. ustawienia Document Setup
  3. ustawienia Color Settings


Grafika wektorowa

  1. zasady tworzenia grafiki wektorowej
  2. zalety i ograniczenia grafiki wektorowej
  3. grafika wektorowa a grafika bitmapowa


Tworzenie nowego dokumentu

  1. opcje w oknie New Document
  2. tryb koloru
  3. pozostałe ustawienia


Ekran, palety i narzędzia Illustratora

  1. poznajemy palety, menu i pasek narzędzi
  2. opcje narzędzi
  3. podstawowe skrótu klawiaturowe


Tworzenie i edycja prostych kształtów wektorowych

  1. użycie podstawowych figur geometrycznych do tworzenie ścieżek
  2. zaznaczanie obiektów
  3. opcje narzędzi
  4. skalowanie obracanie za pomocą funkcji Boundig Box
  5. użycie narzędzia Free Transform
  6. wygodne skrótu klawiaturowe i triki


Grupowanie i blokowanie obiektów, praca z grupą

  1. grupowanie i blokowanie obiektów
  2. praca z grupą obiektów
  3. rozgrupowanie i odblokowanie obiektów


Zaznaczanie obiektów

  1. zasady zaznaczania
  2. sposoby poprawnego zaznaczania wybranych elementów
  3. narzędzia zaznaczania


Edycja ścieżek z wykorzystaniem narzędzia Direct Selection Tool

  1. edycja i zaznaczanie ścieżek za pomocą narzędzia Direct Selection Tool
  2. edycja węzłów
  3. opcje węzłów
  4. edycja grupy łączenie ścieżek otwartych
  5. wykorzystanie narzędzi Knife Tool oraz Scissors Tool


Nadawanie koloru wypełniania i obrysu ścieżek

  1. tryb pracy z wypełnieniem i obrysem
  2. nadawanie koloru wypełnienia
  3. grubość i kolor obrysu
  4. opcje obrysu i praca z paletą Stroke
  5. paleta Swatches, Gradient i Color
  6. praca z gradientem
  7. tworzenie i edycja gradientów
  8. tryby podglądu
  9. linie pomocnicze, funkcje Smart Guides i Bounding Box


Wykorzystanie narzędzi z palety Pathfinder

  1. zasady użycia palety Pathfinder
  2. wykorzystanie narzędzi łączenia, dzielenie ścieżek do budowy złożonych obiektów
  3. wykorzystanie polecenia Expand – zalety i ograniczenia
  4. tworzenie złożonych kształtów dzięki użyciu palety Pahtfinder


Narzędzia rysunkowe i ich opcje

  1. narzędzia Pencil Tool i Smooth Tool oraz ich opcje
  2. zasady użycia narzędzi rysunkowych
  3. dopasowanie opcji narzędzi
  4. rysowanie i wygładzanie ścieżek


Narzędzia malarskie i malowanie

  1. zasady użycia pędzla w programie Illustrator
  2. opcje pędzla
  3. rodzaje pędzli w programie Illustrator
  4. praca z paletą Brushes
  5. wykorzystanie wbudowanych pędzli
  6. tworzenie i zapis własnych pędzli
  7. tworzenie ramek, efektów za pomocą pędzla


Praca z pędzlem Blob Brush

  1. tworzenie i edycja ścieżek zamkniętych
  2. użycie narzędzia Eraser Tool do edycji ścieżki


Wykorzystanie narzędzia Blend Tool

  1. wykorzystanie ewolucji do tworzenia przejść tonalnych
  2. wykorzystanie ewolucji do równomiernego rozmieszczania obiektów
  3. wykorzystanie ewolucji do budowy złożonych ilustracji


Tworzenie i edycja ścieżek za pomocą narzędzia Pen Tool

  1. rysowanie ścieżek za pomocą narzędzia Pen Tool
  2. przydatne skróty klawiaturowe
  3. szybka edycja ścieżki


Narzędzia transformacji i edycji ścieżek

  1. skalowanie, obracania, kopiowanie
  2. transformacje ręczne i numeryczne
  3. powielanie przekształceń

Symbole w programie Illustrator

  1. zasady użycia symboli
  2. narzędzia do pracy z symbolami
  3. edycja symboli
  4. zamiana symboli
  5. rodzaje symboli
  6. tworzenie i zapis własnych symboli

Import i praca z grafiką bitmapową

  1. opcje importu
  2. łączenie i osadzanie grafiki
  3. praca z paletą Links

Praca z tekstem

  1. rodzaje tekstów
  2. dodawanie i edycja tekstu
  3. import tekstów i opcje importu
  4. podstawowe formatowanie tekstu i akapitów
  5. opcje ramki tekstowej
  6. tekst na ścieżce
  7. zamiana tekstu na krzywe
  8. tworzenie prostych dokumentów (znaczek okolicznościowy, ulotka, raklama)

Maskowanie

  1. użycie maski odcinania do ukrycia zbytecznych elementów
  2. usunięcie maski


Wykorzystanie polecenia Live Trace

  1. zasady wektoryzacji
  2. przekształcanie zdjęć w grafikę wektorową
  3. gotowe ustawienia wektoryzacji
  4. użycie funkcji Expand
  5. wykorzystanie obrazów przekształconych w grafikę wektorową


Wykorzystanie funkcji Live Paint

  1. zasady użycia funkcji Live Paint
  2. przykłady użycia Live Paint
  3. kolorowanie wektoryzowanych zdjęć i grafiki bitmapowej


Użycie funkcji Recolor Artwork

  1. szybka zmiana kolorów dokumentu
  2. edycja i dopasowanie kolorów
  3. wybór właściwego zestawu kolorów


Dodawanie i edycja efektów

  1. zasady użycia efektów
  2. paleta Appereance i edycja efektów
  3. przykłady użycia efektów
  4. ograniczenia w stosowaniu efektów


Tworzenie obiektów 3D

  1. tworzenie prostych obiektów 3D za pomocą efektów


Tworzenie ilustracji wektorowych

Budujemy proste projekty i ilustracje

  1. tworzymy wizytówki
  2. budujemy plan lekcji
  3. tworzenie kalendarza


Przygotowanie pracy do druku

  1. zapis dokumentów w formatach AI, PDF, EPS
  2. wybór właściwej wersji
  3. zasady przygotowania pracy do druku


Przygotowanie grafiki do publikacji w Internecie

  1. zasady optymalizacji grafiki wektorowej
  2. zapis pracy w formacie PNG, GIF i JPEG


Zasady zarządzania kolorem w programach Adobe

Użycie profili ICC w programie Illustrator

  1. tworzenie profilu
  2. wykorzystanie profili

Soft Proofing w programie Illustrator


Wykorzystanie funkcji Multiple Artbord do tworzenia różnorodnych dokumentów

  1. tworzenie dokumentów złożonych z wielu obszarów roboczych
  2. ustawienia obszaru roboczego
  3. dodawanie i usuwanie obszaru roboczego
  4. zarządzanie dokumentem o wielu obszarach roboczych


Podgląd, opcje podglądu, dopasowanie widoku i skróty klawiaturowe

  1. tworzenie własnych widoków
  2. użycie i opcje Smart Guides,
  3. opcje podglądu dokumentu Illustratora
  4. tworzenie własnych skrótów klawiaturowych


Wykorzystanie szablonów programu Illustrator

  1. tworzenie prostych elementów graficznych na podstawie szablonów
  2. tworzenie ulotek, nadruków na CD/DVD na podstawie szablonów


Wykorzystanie palety Layers do zarządzania dokumentem

  1. opcje palety Layers
  2. zaznaczanie elementów za pomocą palety Layers
  3. maskowanie za pomocą palety Layers


Maska odcinania i maska przezroczystości

  1. tworzenie masek odcinania
  2. edycja i usunięcie maski
  3. tworzenie maski przezroczystości
  4. wykorzystanie maski przezroczystości do tworzenia projektów


Ścieżki złożone

  1. zasady tworzenia i użycia ścieżki złożonej


Współpraca z Adobe Kuler

  1. wykorzystanie Adobe Kuler do tworzenia własnych kolorów
  2. pobieranie zestawów kolorów z serwisu Kuler
  3. wyszukiwanie odpowiednich kolorów w serwisie Kuler

Tworzenie własnych kolorów i ich zestawów

  1. wykorzystanie wbudowanych bibliotek kolorów
  2. tworzenie i zapis własnej biblioteki próbek
  3. tworzenie kolorów dodatkowych
  4. import/eksport własnych próbek do innych programów Adobe

Zaawansowane przekształcenia ścieżek

  1. użycie narzędzi palety Pathfinder i efektów ścieżek
  2. wykorzystanie polecenia Expand/Expand Appereance
  3. odcinanie i uproszczanie ścieżek

Praca z symbolami i pędzlami

  1. wykorzystanie własnych pędzli i symboli
  2. import pędzli i symboli
  3. tworzenie pędzli i symboli z grafiki bitmapowej

Edycja grafiki bitmapowej

  1. efekty i przekształcenia
  2. maskowanie

Mesh Tool i inne narzędzia przekształceń obrazu

  1. użycie narzędzia Mesh Tool
  2. edycja siatki i kolorowanie obrazu
  3. wykorzystanie poleceń transformacji z sekcji Envelope Distort
  4. edycja istniejącego przekształcenia
  5. przekształcenia grafiki bitmapowej

Wykorzystanie funkcji Live Trace, Live Paint do tworzenia ciekawych kompozycji i efektów

  1. malowanie wektoryzowanych obrazów za pomocą polecenia Live Paint
  2. opcje narzędzia Live Paint
  3. zaawansowane opcje użycia narzędzia Live Trace

Złożone efekty i zaawansowana praca z paletą Appereance

  1. dodawanie wielu efektów
  2. wykorzystanie stylów
  3. tworzenie i zapis własnych stylów graficznych

Tworzenie i edycja obiektów 3D

  1. przygotowanie prostych wizualizacji 3D
  2. nadawanie tekstur
  3. dodawanie elementów bitmapowych

Praca z przezroczystością i trybami przenikania (mieszania) warstw

  1. wykorzystanie palety Transparency i trybów mieszania kolorów
  2. tryby przenikania

Opcje spłaszczania przezroczystości

  1. rastrowanie
  2. opcje spłaszczania przezroczystości
  3. zasady spłaszczania przezroczystości

Zaawansowana praca z tekstem

  1. zaawansowane formatowanie tekstu i akapitów
  2. opcje ramki tekstowej
  3. style akapitowe i znakowe
  4. przelewanie tekstów
  5. oblewanie grafiki tekstem

Tworzenie i edycja wykresów

  1. tworzenie wykresów kolumnowych
  2. import i edycja danych do wykresu
  3. tworzenie własnych modeli do wykresu
  4. rodzaje wykresów
  5. tworzenie wykresów 3D

Automatyka w programie Adobe Illustrator

  1. wykorzystanie palety Actions i skryptów


Tworzenie wizytówek w oparciu o efekty i dane XML

Wykorzystanie efektów do budowy arkusza wizytówek

  1. tworzenie wizytówek firmowych w oparciu o dane XML
  2. zapis pracy w postaci PDF

Wymiana dokumentów z programem Adobe Photoshop oraz Adobe InDesign

  1. wykorzystanie kompozycji warstw Photoshopa
  2. obiekty inteligentne
  3. zapis dokumentów i kopiowanie elementów graficznych pomiędzy programami

Zalewki

  1. zasady tworzenia zalewek
  2. tworzenie zalewek
  3. praca z paletą Attributes
  4. efekty i zalewki
  5. podgląd zalewek

Przygotowanie do druku/rozbarwienia

  1. podgląd rozbarwień
  2. tworzenie plików postscriptowych

Zaawansowane metody użycia polecenie Recolor Artwork

  1. przygotowanie publikacji do druku kolorami dodatkowymi
  2. redukcja kolorów

Tworzenie dokumentów PDF i PDF/X

  1. wykorzystanie funkcji Multiple Artboard do tworzenia plików PDF
  2. rodzaje dokumentów PDF/X
  3. tworzenie dokumentów PDF i PDF/X
  4. weryfikacja dokumentów PDF (Adobe Acrobart)

Wydruk dokumentów Illustratora

  1. wykorzystanie funkcji Multiple Artboard do druku
  2. dzielenie dużych dokumentów

Przygotowanie do publikacji w Internecie

  1. zasady optymalizacji plików graficznych zapis pracy w formacie PNG, GIF, JPEG

Tips & Triks


I.ŚCISŁE PRZYGOTOWANIE DO DRUKU

Współpraca z drukarnią

  1. różne techniki drukowania: offset, sitodruk, itp.

Planowanie - zapytanie do drukarni: format, objętość, kolorystyka, papier, uszlachetnienia, zabiegi wykończeniowe, nakład


Stanowisko pracy

  1. Stacja graficzna - podstawowe parametry
  2. Monitor - jak i dlaczego
  3. Drukarka
  4. Skaner podręczny
  5. Oprogramowanie graficzne

Kolory, spady, inne

  1. Procedura wyboru przestrzeni RGB
  2. Przestrzeń robocza CMYK
  3. Skala szarości i kolory dodatkowe - Pantone
  4. Zasady zarządzania kolorem - Color Management
  5. Spady i ich przeznaczenie
  6. "Strefa bezpieczeństwa" wewnętrzny margines
  7. Liczba kolorów, uszlachetnianie folią, lakierem, wykrojniki i ich wpływ na cenę
  8. Pliki otwarte, pliki zamknięte - co należy oddać do drukarni, naświetlarni?

Zamykanie druku

  1. Poprawne wykonanie pliku PDF
  2. Impozycja w programie INDESING
  3. Przesyłanie plików za pomocą Klienta FTP
  4. Wydruk wielkoformatowy
  5. Rozdzielczość oraz inne parametry
  6. Rodzaje nośników i zasady przygotowania do druku
  7. Ploter tnący - czym różnią się pliki do druku od plików do cięcia
  8. Druk cyfrowy, możliwości, różnice w projektowaniu, opłacalność


MODUŁ III - ADOBE FLASH


Wstęp

  1. typy plików
  2. interfejs (obraz, sceny, warstwy, listwa czasowa, przybornik, panele narzędzi, biblioteka)
  3. edycja interfejsu
  4. importowanie i posługiwanie się elementami graficznymi, mapy bitowe i obrazy wektorowe
  5. dodawanie obiektów


Narzędzia i tworzenie obiektów - praca na warstwach

  1. rysowanie z wykorzystaniem narzędzi
  2. Warstwy – tworzenie, usuwanie i organizacja warstw
  3. rozmieszczanie obiektów na warstwach
  4. skomplikowane grafiki w jednej warstwie
  5. maskowanie warstw
  6. symbole, Instancje, manipulowanie obiektami.


Tworzenie animacji

  1. linia czasu
  2. tworzenie klatek
  3. operacje na klatkach jednej warstwy
  4. animacja poklatkowa
  5. usuwanie klatek
  6. zaznaczanie klatek
  7. tworzenie płynnej animacji
  8. podgląd akcji
  9. edycja wielu klatek
  10. skomplikowane zadania animacyjne
  11. synchronizacja dźwięku animacją


Praca z tekstem, rodzaje pól tekstowych

  1. tekst statyczny
  2. transformacja tekstu
  3. edycja tekstu
  4. animowanie tekstu


Eksport i publikowanie stron www, banerów i prezentacji

  1. publikowanie animacji na stronie internetowej
  2. eksportowanie animacji do innych formatów


Wykorzystanie języka Action Script 2.0

  1. podstawy składni Action Script
  2. wprowadzanie akcji
    • dodawanie akcji do obiektów
    • dodawanie akcji do linii czasowej
  3. kontrola linii czasowej Movie Clip za pomocą skryptu.
  4. tworzenie Slide Show


Przygotowanie projektu od A do Z

  1. zaczynamy od materiałów źródłowych
  2. przechodzimy przez poszczególne etapy przygotowania projektu
  3. kończymy na projekcie gotowym do umieszczenia na www



MODUŁ IV - ADOBE PHOTOSHOP


Wstęp

  • prezentacja możliwości programu
  • prezentacja poszczególnych części składowych photoshopa
  • organizacja przestrzeni roboczej (workspace) i najefektywniejszy układ paneli pomocniczych
  • omówienie poszczególnych paneli według wagi i celu użycia (nawigator, historia, akcje, warstwy, kanały)


Podstawowa obróbka

  • dopasowania (adjustments)
  • poziomy (levels), krzywe (curves)
  • użycie filtrów fotograficznych cyfrowych
  • cienie i prześwietlenia (shadows/highlights)


Omówienie narzędzi do modyfikacji koloru

  • barwa, nasycenia zdjęcia (hue/saturation)
  • dopasowania balansu kolorów (color balance)
  • ew. jaskrawość (vibrance) - PS cs4
  • dopasuj kolor (match color)
  • wymień kolor (replace color)


Fotografia czarno-biała, oraz duo-tone

  • palety kolorów, wybieranie kolorów, odcieni
  • czarno-białe (Black&White)
  • mikser kanałów (channel miner)
  • mapę gradientu - gradient map
  • grayscale
  • tryb kolorystyczny lab


Pędzle - grubość, twardość, gęstość (krycie), tryby pracy

  • pędzel historii - zasada działania
  • pędzel do rozjaśniania, przyciemniania, zasady działania
  • pędzel nasycenia koloru - zasada działania
  • pędzel rozmiękczania, oraz smarowania - zasada działania


Kadrowanie - zasady kadrowania (siła przyciemnienia odciętych boków, perspektywa w kadrowaniu, dobieranie szerokości, wysokości)


Zapisywanie zdjęć:

  • Formaty JPG, TIFF, PSD
  • Wielkość użytkowa
  • Jakość zapisywanych zdjęć


Zaznaczenia w photoshopie

  • Narzędzia do zaznaczenia lasso - typy I sposoby użycia
  • Różdżka
  • Grubości zaznaczenia
  • Sposoby modyfikacji zaznaczenia - transform selection
  • Zmiana grubości zaznaczenia (feather oraz refining edge)


Działanie obiektowe

  • warstwy
  • transformacja obiektów - zmiana wielkości, perspektywy, proporcji, wyginanie, siatka warp
  • wycinanie, wklejanie, przenoszenie, nakładanie
  • gęstość obiektów (krycie)
  • tryby mieszania


Zaawansowane sposoby zaznaczania

  • zaznaczanie poprzez zasięg koloru
  • szybka maska Quick mask
  • maska
  • ścieżki
  • proces zamiany ścieżki na maski


Typografia i efekty specjalne na warstwach:

  • wprowadzanie tekstu do obrazu
    • przenikanie typografii I obrazu - blend
  • dodawanie efektów specjalnych do tekstu
    • ścieżki tekstu
    • efekty specjalne, cieniowanie, wypełnianie itd.


Style warstw - rodzaje i użytkowanie

  • wprowadzanie stylów warstw
  • wgrywanie dodatkowych stylów warstw


Podstawowe i zaawansowane filtry - sposoby ich wykorzystania w fotografii:

  • rozmycia (blur)
  • zniekształcenia (Distort)
  • wszystkie najważniejsze filtry używane w obróbce fotografii, lub projektach nowoczesnych mediów
  • mieszanie filtrów i różnych efektów graficznych w obróbce zdjęć
  • WYOSTRZANIE ZDJĘĆ unsharp mask, smart sharpen, filtr górnoprzepustowy
  • WYGŁADZANIE ZDJĘĆ median i inne
  • dodawanie / Usuwanie szumów
  • textures - grain - dodawanie ziarna
  • mgła w plenerze - renderowanie efektów mgły i światła






Legenda dla terminarza kursu ogólnego
  • poniedziałek
  • wtorek
  • środa
  • czwartek
  • piątek
  • sobota 10.30-13.30
  • sobota 13.45-16.45
  • niedziela
s - Start nowej edycji, pierwsze zajęcia grupy.
sp - spotkanie informacyjne
w - spotkanie z wykładowcą ASP dla wszystkich grup
p - sobotni plener wyjazdowy dla wszystkich grup

Wszelkie Prawa Zastrzeżone Kursfoto.pl 2006-2022 | Polityka prywatności i cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem